Ortaokul

Sevgili Anneler ve Babalar,

     Özel Fen Bilimleri Okulları Aliağa Kampüsü Ortaokulu’nda öğrencilerin sağlam akademik temeller üzerine yapılanan doğru akademik alışkanlıklara sahip olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin ortaokul sonunda hazırlandıkları merkezi sınavlarda başarılı olmalarını hedefleyen, uzman bir kadronun yürüttüğü, yapılan ölçme değerlendirme çalışmalarıyla takip ettiği ve hedeflenen kazanımlar doğrultusunda öğrencinin gelişiminin desteklendiği akademik programın yanında, kariyer seçimlerinde ışık tutacak ilgi ve yeteneklerini de keşfedebilmeleri için okul kampüsünde yer alan atölye ve alanlarda kulüp ve uygulamalı dersler verilmektedir. Tüm bu süreç öğrencilerin sosyal ve duygusal olarak da gelişimini hedefleyen rehberlik çalışmaları ile de zenginleştirilmektedir.

Günlük Rutinler

     Günde 9, haftada 45 saat ders yapılır. Okul 09.00’da başlar, 16.40’ta biter. Ortaokul sınıflarının 4. saatten sonra 40 dakika öğle yemeği arası bulunmaktadır. Her Pazartesi sabahı ve Cuma akşamüstü tören yapılır (istiklal marşı okunması); öğrencilerin bu törene katılımı zorunludur. Bu törenlerde okulla ilgili duyurular, başarılar, etkinlikler paylaşılır.

     Öğrenciler, yemekhanede ya da ücretini ödeyerek organik kantinde yemek yiyebilirler. Öğrenciler günlük, yanlarında olmayan, ihtiyaç duydukları materyalleri, okul içinde bir satış ofisinden satın alabilirler. İlk günlerde öğrencilere servislerini öğrenene kadar servis sorumluları, öğretmenler ve destek personel yardımcı olur.

     Ortaokulumuzdaki haftalık ders dağılımı:

  • 4.Sınıflar: Ortaokulun ilk yılı olan 4. sınıf kademesinde; Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri, Trafik Güvenliği, İnsan Hakları ve Yurttaşlık Dersleri görürler. Haftada 1 saat rehberlik etkinlikleri, Gastronomi Dersi ile dönüşümlü yapılmaktadır. Programda kalan saatler İngilizce, Almanca, Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi, Bilgisayar, Yaratıcı Drama, Satranç, Eğlenceli Bilim, Hayal Tasarım, Astronomi-Uzay, Gastronomi, Zeka Oyunları olarak planlanmıştır. Öğrencilerimiz haftada 2 saat kendi ilgi duydukları bir alanda kulüp çalışması yaparlar.
  • 5.Sınıflar: Milli Eğitim Bakanlığı tarafından izin verilen Yabancı Dil Ağırlıklı Program’a tabi tutulur. Öğrenciler hafta içinde Türkçe, Matematik, İngilizce, Almanca, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri, Din Kültürü, Beden Eğitimi, Rehberlik dersi görürler. Öğrencilerin sosyal-duygusal ve doğru akademik alışkanlık gelişimlerini desteklemek, onları doğal ortamlarında gözlemleyebilmek için rehberlik çalışmaları yapılır. Öğrencilerimiz ayrıca haftada 2 saat kendi ilgi duydukları bir alanda kulüp çalışması yaparlar.
  • 6.Sınıflar: Öğrenciler hafta içinde Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, İngilizce, Almanca, Müzik, Görsel Sanatlar, Beden Eğitimi, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım, Bilim Uygulamaları, Matematik Uygulamaları, Satranç dersleri görürler. Her hafta, öğrencilerin sosyal-duygusal ve doğru akademik alışkanlık gelişimlerini desteklemek, onları doğal ortamlarında gözlemleyebilmek için rehberlik çalışmaları yapılır. Ayrıca öğrencilerimiz haftada 2 saat kendi ilgi duydukları bir alanda kulüp çalışması yaparlar.
  • 7.Sınıflar: Öğrenciler hafta içinde Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, İngilizce, Almanca, Müzik, Görsel Sanatlar, Beden Eğitimi, Bilgisayar dersleri yaparlar. Her hafta, öğrencilerin sosyal-duygusal ve doğru akademik alışkanlık gelişimlerini desteklemek, onları doğal ortamlarında gözlemleyebilmek için rehberlik çalışmaları yapılır. Öğrencilerimiz haftada 2 saat kendi ilgi duydukları bir alanda kulüp çalışması yaparlar.
  • 8.Sınıflar: Öğrenciler; hafta içinde Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri, İngilizce, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Müzik, Görsel Sanatlar, Beden Eğitimi dersleri görürler. Her hafta 1 saat öğrencilerin doğru akademik alışkanlık gelişimlerini ve sınava hazırlık süreçlerini desteklemek için rehberlik çalışması yapılır. Bu çalışmalarda hedef koyma, motivasyon, sınav sürecini doğru yönetmeye yönelik beceriler, sınav kaygısı, meslek seçimi gibi konu başlıkları üzerine çalışmalar planlanmıştır. Öğrenciler Merkezi Yerleştirme sınavlarının yapılacağı tarihe kadar her hafta sonu cumartesi günleri sınava hazırlık kursuna gelirler. Her öğrenciye sene başında bir eğitim partneri atanır, sene başında bu görevi üstlenen öğretmen, öğrencinin ev çalışmalarını takip ederek ona hedefler koyar, öğrencinin gelişimi hakkında her hafta rehberlik, okul idaresi ve velisine bilgi verir. Çalışmalarını aksatan öğrenciler rehberlik birimi tarafından takibe alınır. Düzenli çalışma alışkanlıklarına yönelik aksamalar yaşanan öğrenciler için rehberlik, idare ve veli boyutunda işbirliği ve takip yapılmaktadır.